5 Kasım 2012 Pazartesi

Boynu Bükük Sarı Lale

I.

Bana kızacaksınız biliyorum
ama yine de ilk mısra ile
şiirin başlığı aynı olacak
Şiire  boynu bükük sarı lale diye
başlayacağım

Ama planlar hep suya düşer
-suya düşen cisimler ıslanır-
-planlar da bazı bazı birer cisimlerdiniz-
Olmadı. Öyle başlayamadım.

Boynu bükük sarı lale
Düşünce anlatılmaz bir melale
Bursa-Kemalpaşa'da bir şelale
Çok sevdiğim bir üniversite: Yale

İnsan bu yıl çok yağdı İstiklal'e
Türk milleti açtır istiklââle
-şükür birazcık doyduk-
Şairin kafasında titanyumdan bir hale

Bu arada bu günlerde kim alıyor kafiyeleri kaale

Boynu bükük sarı lale
onu ilk gördüğümde
içine kapanık bir
bir içine kapanıktı soğan
bir marketteydi içine kapanıktı
sarı plastik saksının içinde
içinde toprak değil de
küçük beyaz taşlar olan
sarı plastik saksının
O günlerde boynu bükük
olacağı daha belli
olmayan sarı lale

Onu ben seçtim çok
çok çiçekler arasından
çok çikolatalar ve
çok barbunya pilakiler arasından
hem de kolay mı seçtim hayır zor seçtim

Dedim sen ey sarı lale
Dalar mısın benimle
buralar anlatılmaz bir melale
Gel dedim ey sen lale

Geldi, direnmedi.

1 yorum: